Friday 25 August 2017

Kei te Pehae koe?

Week 5 Term 3 - Kei te pehea koe?
WALT: express our feelings in Te reo.
Kei te pehea koe? How are you?

Kei te pēhea koe Joey?                    How are you Joey?
Kei te pai au.                              I am good.
Kei te koa au.                             I am happy.
Kei te hiamoe au.                        I am sleepy.

Language to use

Kei te pēhea koe?                       How are you?

Adjectives

hiamoe                                sleepy
hiakai                                  hungry
pai                                      good
pōuri                                   sad
riri                                      angry
koa                                     happy
Ngenge Tired
Pakaru Bored
Koa Excited
Makariri Cold
Te kore whakaaro Disrespected
Koa Joyful
Mataku                   Shy
Koinei anake Lonely
Ka mahue                               Hot    
Whakaaro                               Thinking
Whakaute                               Respect




Nouns
hoa                                     friend
whaea                                 mother
tuahine                                sister (of a male)
tungāne                               brother (of female)


Kei te pehea koe?          Kei te riri au.                           I am angry.

Kei te pehea koe?                     Kei te Pai au.                           I'm fine.

Kei te pehea koe?                     Kei te koa au.                          I’m happy.

Kei te pehea koe?                     Kei te hiakai au.                       I’m hungry.

Kei te pehea koe?                     Kei te hiamoe au.                     I’m sleeping.

Kei te pehea koe?                     Kei te pōuri au.                        I’m sorry.

Kei te pehea koe?                     Kei te Ngenge au.                     I’m tired.

Kei te pehea koe?                     Kei te Pakaru au.                      I am broken.

Kei te pehea koe?                     Kei te Makariri au.                    I am cold.

Kei te pehea koe?                     Kei te Mataku au.                     I’m scared.

Kei te pehea koe?                     Kei te Ka mahue au.                 I’m Hot.

Kei te pehea koe?                     Kei te Koinei anake au.             I’m only here.

Kei te pehea koe?                     Kei te kore whakaaro au.          I’m not thinking.

Kei te pehea koe?                     Kei te Koa au.                          I’m Excited.

Kei te pehea koe?                     Kei te Koine anake au.              I’m lonely

Kei te pehea koe?                 Kei te Whakaute an.                  I’m Respect by other.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home